Αναρτήσεις

Εικόνα
Ελεύθερο παιχνίδι : Άλλο παιχνίδι κι άλλο δραστηριότητα Είναι άραγε πάντα αυτό που προσφέρουμε στα παιδιά " παιχνίδι ", ή μήπως πρόκειται για καθοδηγούμενη " δραστηριότητα "; Μήπως ακόμα και στους χώρους που προορίζονται για παιχνίδι, προσπαθούμε, συχνά, να κάνουμε το παιχνίδι μια μαθησιακή δράση ; Σύμφωνα με τον ορισμό του παιχνιδιού που μας δίνει ο Rubin και οι συνεργάτες του (1983), το παιχνίδι πρέπει να πληροί κάποιες συνθήκες για να ονομαστεί και για να έχει βέβαια έτσι, που γνωρίζουμε: χρειάζεται να είναι εσωτερικά υποκινούμενο . Να είναι δηλαδή κάτι που το έχει διαλέξει το ίδιο το παιδί, μέσα από διάφορες επιλογές το παιδί συμμετέχει ενεργά δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο στόχο, είναι μια διαδικασία το παιδί έχει τον έλεγχο , όχι ο ενήλικας το παιχνίδι σχετίζεται με τη φαντασία και την αναστολή της πραγματικότητας , έχει τους δικούς του κανόνες . Οπότε, αναρωτιόμαστε, όταν το ελεύθερο παιχνίδι (= messy play) είναι προκαθορισμένο από εμάς, όταν προαποφασ...
Εικόνα
Διατροφή και σωματική απόδοση Ερώτηση : Ποιός είναι ο πιο αποτελεσματικός και ακίνδυνος τρόπος μείωσης του σωματικού βάρους; Απάντηση : Σε ένα ορθολογιστικό πρόγραμμα ελέγχου σωματικού βάρους πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα εξής συμπεράσματα της επιστημονικής έρευνας   (American of sports Medicine, 1984) : (α) Παρατεταμένη νηστεία και προγράμματα δίαιτας που περιορίζουν δραστικά τη θερμιδική λήψη είναι επιστημονικά αβάσιμα και επικίνδυνα για την υγεία του ατόμου. (β) Προγράμματα νηστείας και δίαιτας που περιορίζουν θερμιδική λήψη έχουν σαν αποτέλεσμα την απώλεια μεγάλων ποσοτήτων νερού, ηλεκτρολυτών, γλυκογόνου και άλιπων ιστών με ελάχιστη απώλεια λίπους. (γ) Μικρός θερμιδικός περιορισμός (500 - 1000 Θερμίδες λιγότερες από τη συνηθισμένη ημερήσια λήψη) έχει σαν αποτέλεσμα μικρότερη απώλεια νερού, ηλεκτρολυτών, γλυκογόνου και άλιπων ιστών και είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσει υποσιτισμό. (δ) Προγράμματα αερόβιας άσκησης (3 φορές την εβδομάδα, διάρκεια 20 - 30 λεπτά και ένταση ...
Εικόνα
Η ανάγκη των παιδιών για ελεύθερο χρόνο και μη δομημένο παιχνίδι   Έρευνα έδειξε πως τα παιδιά σήμερα έχουν τον μισό ελεύθερο χρόνο από αυτό που είχαν πριν 30 χρόνια. Τα παιδιά σήμερα περνούν σχεδόν το σύνολο του χρόνου τους στο σχολείο, στη μελέτη και σε οργανωμένες δραστηριότητες με αποτέλεσμα να έχουν ελάχιστες ώρες για να είναι δημιουργικά ή να ανακαλύψουν τα δικά τους ενδιαφέροντα. Στον αντίποδα αυτών που θέλουν τα παιδιά να μεγαλώνουν με όσο γίνεται περισσότερο οργανωμένο πρόγραμμα, υπάρχουν ερευνητές που τονίζουν πως αν θέλουμε ευτυχισμένα παιδιά που να παράγουν και να έχουν ήθος, θα πρέπει να τους δίνουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο για δημιουργική έκφραση και παιχνίδι, όχι λιγότερο.   Τα περισσότερα προβλήματα στη ζωή, δεν μπορούν να λυθούν με μαθηματικούς τύπους ή με την απομνημόνευση κειμένων που μάθαμε στο σχολείο. Απαιτούν σωστή κρίση, σοφία και δημιουργική ικανότητα, οι οποίες προέρχονται από τις εμπειρίες ζωής. για τα παιδιά αυτές οι εμπειρίες ενσωματώνονται στον...
Εικόνα
Παιδί και εξωσχολικές δραστηριότητες   Είτε είναι καλοκαίρι είτε είναι η σχολική περίοδος, ο προβληματισμός για την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου του παιδιού υπάρχει έντονος στους γονείς.  Ως ελεύθερος χρόνος θεωρείται ο προσωπικός χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους οι άνθρωποι και έχουν την ευχέρεια να διαχειριστούν ελεύθερα και σύμφωνα με τη δική τους θέληση. Ο χρόνος αυτός αξιοποιείται για την ικανοποίηση της κάλυψης προσωπικών αναγκών, χωρίς να υπάρχει η έννοια της υποχρέωσης . Οι εξωσχολικές δραστηριότητες, είναι λοιπόν δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν τα παιδιά στον ελεύθερο χρόνο τους, δηλαδή τον χρόνο που έχουν εκτός των σχολικών τους υποχρεώσεων και μέσω των οποίων αποκτούν σημαντικές δεξιότητες (Μιχαηλίδης 2014).   Οι εξωσχολικές δραστηριότητες ποικίλουν σχετικά με το είδος τους, παρέχοντας πολλαπλά οφέλη. Ενδεικτικά, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αλληλεπίδρασης μεταξύ των συνομηλίκων, τον εμπλουτισμό των ακαδημαϊκών εφοδίων ...