Ελεύθερο παιχνίδι : Άλλο παιχνίδι κι άλλο δραστηριότητα Είναι άραγε πάντα αυτό που προσφέρουμε στα παιδιά " παιχνίδι ", ή μήπως πρόκειται για καθοδηγούμενη " δραστηριότητα "; Μήπως ακόμα και στους χώρους που προορίζονται για παιχνίδι, προσπαθούμε, συχνά, να κάνουμε το παιχνίδι μια μαθησιακή δράση ; Σύμφωνα με τον ορισμό του παιχνιδιού που μας δίνει ο Rubin και οι συνεργάτες του (1983), το παιχνίδι πρέπει να πληροί κάποιες συνθήκες για να ονομαστεί και για να έχει βέβαια έτσι, που γνωρίζουμε: χρειάζεται να είναι εσωτερικά υποκινούμενο . Να είναι δηλαδή κάτι που το έχει διαλέξει το ίδιο το παιδί, μέσα από διάφορες επιλογές το παιδί συμμετέχει ενεργά δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο στόχο, είναι μια διαδικασία το παιδί έχει τον έλεγχο , όχι ο ενήλικας το παιχνίδι σχετίζεται με τη φαντασία και την αναστολή της πραγματικότητας , έχει τους δικούς του κανόνες . Οπότε, αναρωτιόμαστε, όταν το ελεύθερο παιχνίδι (= messy play) είναι προκαθορισμένο από εμάς, όταν προαποφασ...