Προπονητική επιβάρυνση
Μέρος 2ον
Η αναγνώριση της σχέσης μεταξύ της δομής της απαίτησης της επιβάρυνσης, του μεγέθους και του χαρακτήρα του βαθμού της επιβάρυνσης, καθώς επίσης και της κατεύθυνσης και του βαθμού της ανάπτυξης του επιπέδου της απόδοσης και των παραγόντων της ατομικής απόδοσης είναι πρωταρχικής σημασίας και θα πρέπει να βελτιώνονται συνεχώς από τους προπονητές και να φθάνουν στην τελειότητα.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως το αποτέλεσμα της απαίτησης της επιβάρυνσης μπορεί να τροποποιηθεί κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις. Μια ισοδύναμη απαίτηση επιβάρυνσης δεν παράγει πάντα ένα ισοδύναμο βαθμό επιβάρυνσης. Οι συνθήκες που διαφοροποιούν το αποτέλεσμα των απαιτήσεων επιβάρυνσης συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ των άλλων, την πραγματική σωματική και ψυχολογική κατάσταση του αθλητή, τη συγκέντρωση της παροχής και την ένταση των λειτουργιών σκέψης, που απαιτούνται για την επίτευξη του προπονητικού στόχου.
Η δύναμή τους εξαρτάται από την πολυπλοκότητα του στόχου, τις εξωτερικές συνθήκες και το βαθμό στον οποίο έχει εμπεδωθεί η αθλητική τεχνική, τις συνθήκες των εγκαταστάσεων και των οργάνων για τη προπόνηση και τους αγώνες, καθώς και τη διάθεση του αθλητή, τους μετεωρολογικούς παράγοντες (θερμοκρασία, άνεμος, ατμοσφαιρική πίεση, ατμοσφαιρική υγρασία), το υψόμετρο, τη δύναμη του προπονητικού συναθλητή ως αντιπάλου σε αναμετρήσεις μεταξύ ατομικών και ομαδικών αγώνων, καθώς επίσης και την προδιάθεση του αθλητή στη μέθοδο (προπόνηση αντοχής, διαλειμματική προπόνηση) και στην ολική απαίτηση επιβάρυνσης. Επίσης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι κοινωνικοί παράγοντες. Για παράδειγμα, η σχέση μεταξύ του αθλητή και των συναθλητών του, καθώς και η σχέση μεταξύ αθλητή και προπονητή, και η σχέση μεταξύ του ποσού και της έντασης με την επερχόμενη απόδοση.
Πηγή : ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ - ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
D. HARRE

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου