Ο Κλασικός Αθλητισμός στην Εκπαίδευση και τον Αθλητισμό




Μεθοδολογικές προσεγγίσεις σε σχέση με την ηλικία

  Οι στόχοι και τα περιεχόμενα της ΦΑ διαφοροποιούνται από τα αναλυτικά προγράμματα ανά τάξη και βαθμίδα εκπαίδευσης λόγω της σωματικής , ψυχικής και πνευματικής ανάπτυξης των παιδιών. Επίσης τροποποιούνται από τον ΚΦΑ λόγω των διαθέσιμων ωρών διδασκαλίας, της υλικοτεχνικής υποδομής και των αρχικών συνθηκών. Αντίστοιχα, διαφοροποιούνται ανά τάξη και οι μεθοδολογικές προσεγγίσεις για την επιλογή των στόχων που τίθενται.
* Α΄& Β΄ τάξη δημοτικού 
 Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου προγραμματίζονται κινητικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη κινητικότητα των μαθητών και προάγουν τη σωματική, συναισθηματική και πνευματική τους ανάπτυξη. Δημιουργούνται για τα παιδιά να παίζουν μόνο τους, ανά δύο ή να συμμετέχουν σε μικρές ομάδες. Το παιχνίδι γεμίζει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του παιδιού αυτής της ηλικίας και είναι το μέσο με το οποίο γνωρίζει τον εαυτό του, μαθαίνει για τους ανθρώπους και τον κόσμο γύρω του, αντιλαμβάνεται τις δυνατότητές του και τα όρια και συμβάλλει στην κοινωνικοποίησή του. Τα παιδιά με το παιχνίδι μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αναλαμβάνουν ευθύνες και ρόλους, καθώς και να κατανοούν ότι πρέπει να τηρούν και να σέβονται τους κανόνες. Είναι ανάγκη το παιδί στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου να κινείται πολύ και ελεύθερα, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις δυνατότητες και τις δυνατότητες της ηλικίας τους.

*Γ΄& Δ΄ τάξη δημοτικού
Τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι σωματικά και πνευματικά ωριμότερα από τα παιδιά της προηγούμενης ηλικίας. Προγραμματίζονται και εδώ κινητικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη κινητικότητα του παιδιού και προάγουν, τη σωματική, συναισθηματική και πνευματική του ανάπτυξη και παράλληλα αρχίζει η συστηματική εφαρμογή δραστηριοτήτων που αποτελούν μέρος συγκεκριμένων αθλημάτων και αγωνισμάτων. Οι παιγνιώδεις δραστηριότητες εξακολουθούν να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτικής διαδικασίας.

* Ε΄& ΣΤ΄ δημοτικού και Α΄, Β΄, & Γ΄ τάξης γυμνασίου
Η διδασκαλία των τεχνικών δεξιοτήτων αθλημάτων και αγωνισμάτων αποτελεί πια τον βασικό στόχο του μαθήματος της ΦΑ σε αυτές τις ηλικίες. Ο ΚΦΑ ετοιμάζει τον ετήσιο, τριμηνιαίο και εβδομαδιαίο προγραμματισμό του και αποφασίζει σε ποια περίοδο του έτους θα διδάξει το κάθε αντικείμενο, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες του σχολείου (αθλητική υποδομή, αριθμός υπηρετούντων ΚΦΑ κ.α.) και τις καιρικές συνθήκες της περιοχής. Όταν αρχίζει η διδασκαλία ενός αντικειμένου πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια να μη διακόπτεται μέχρι να τελειώσουν τα προγραμματισμένα αυτά μαθήματα. Στη διδασκαλία των αθλημάτων των αγωνισμάτων συμμετέχουν χωρίς διάκριση όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες, ενώ πρέπει να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας για την αποφυγή ατυχημάτων.

Πηγή : Κλασικός Αθλητισμός στην εκπαίδευση & τον αθλητισμό
Σπύρος Κέλλης / Γιάννης Κοντονάσιος / Βασιλική Μάνου / Θεόφιλος Πυλιανίδης / Πλούταρχος Σαρασλανίδης / Δημήτρης Σούλας


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο