Ο ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΗ - ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ
Οι απαραίτητες γνώσεις του για τη θεμελίωση του έργου του
Η επιστημονική κατάρτιση είναι απαραίτητη για τη θεμελίωση και ανάπτυξη του έργου του γυμναστή.
Αν αυτός δεν κατέχει, εκτός της κυρίας του εργασίας σε ικανοποιητικό βαθμό, επιστημονικές γνώσεις, συναφείς προς την επιστήμη του, αν δηλαδή δεν είναι μελετητής της ψυχολογίας και γνώστης της παιδαγωγικής, δεν μπορεί να μεταδώσει επιστήμη, αλλά μια απλή εμπειρία.
Αν δεν γνωρίζει τις ψυχολογικές απαιτήσεις και δεν κατέχει την ψυχική εξέλιξη του παιδιού, της νέας, του εφήβου, του αθλητή και πρωταθλητή, θα σπαταλά πολύτιμο χρόνο, θα κτίζει επάνω στην άμμο.
Ο ριζικές αλλοιώσεις και μεταλλαγές σε όλους τους τομείς, δηλαδή στο σωματικό, στο ψυχικό, στο πνευματικό και στο διανοητικό, γίνονται αιτία δημιουργίας πολλών προβλημάτων στο παιδί και κυρίως στον έφηβο. Η γνώση των προβλημάτων αυτών είναι πολύ απαραίτητη σε κάθε άνθρωπο που έρχεται σε επαφή με την εφηβική ψυχή και ιδιαίτερα στο γονιό και στο παιδαγωγό, το δάσκαλο - γυμναστή που βρίσκεται πιο κοντά με τους εφήβους και τα παιδιά.
Μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το σύνολο των μαθητών στο δύσκολο και επικίνδυνο στάδιο της εφηβείας, για να καταδειχθεί και το μέγεθος της ευθύνης αυτών που ηγούνται για την ομαλή ανάπτυξή τους , είναι :
- Το πρόβλημα της σχέσης του έφηβου με το άλλο φύλο.
- Το πρόβλημα της μόρφωσης γενικά, σε συνδυασμό με αυτό του ορθού, ιδεολογικού προσανατολισμού των εφήβων.
-Το πρόβλημα του σχολικού και επαγγελματικού προσανατολισμού.
-Το πρόβλημα της αυθεντίας και του κύρους των μεγαλύτερων, το οποίο βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση προς το πρόβλημα της ελευθερίας του ατόμου.
-Το πρόβλημα της ατομικής ευθύνης του εφήβου που μπαίνει προοδευτικά στην κοινωνία των μεγάλων.
- Το πρόβλημα της ασφάλειας, εξαιτίας των ανησυχιών κάτω από τις οποίες ζούμε σήμερα.
- Το πρόβλημα της ψυχαγωγίας.
- Το πρόβλημα του "συγχρονισμού" κατά της απαιτήσεις της "μόδας" της δικής μας νεολαίας, με εκείνες των "πολιτιστικά" προηγμένων χωρών της Δύσης.
- Το πρόβλημα της βίας στα γήπεδα.
-Το πρόβλημα των ναρκωτικών και αναβολικών.
- Το πρόβλημα του AIDS κ.ο.κ.
Στον απεριόριστο ίσως αυτό αριθμό των προβλημάτων, ο άνθρωπος που ασχολείται με την ηλικία αυτή, είναι αδιανόητο να μην είναι σε θέση να βοηθήσει στην επίλυσή τους.
Αν ο γυμναστής δεν είναι ενήμερος στις σύγχρονες παιδαγωγικές απαιτήσεις και δε γνωρίζει τη γενική και ειδική διδακτική του αντικειμένου του, ίσως να διδάσκει ιστορία, θρησκευτικά ή αθλητισμό και να καλλιεργεί δεξιότητες, μέχρι ενός σημείου, αδύνατο όμως να προχωρήσει και να εκλεπτύνει καρδιά, να μορφώσει άνθρωπο σωματικά και ψυχικά.
Είναι αδύνατο να ασκήσεις επάγγελμα, αν, κοντά σε όλα αυτά, δε γνωρίζεις την κινητική που εξετάζει την κίνηση, τη στατική που εξετάζει τις δυνάμεις οι οποίες ενεργούν πάνω σε ένα σώμα και αν αυτές είναι ικανές να μεταβάλουν ή όχι την κινητική κατάσταση, τη δυναμική, που εξετάζει γενικότερα την κίνηση και τα αίτια (δυνάμεις) που προκαλούν αυτές.
Ο γυμναστής οφείλει να εμπλουτίζει τις γνώσεις του, να αναζητά, να αμφισβητεί, να φιλοσοφεί, να πασχίζει για την αλήθεια. Δεν υποτάσσει την αλήθεια στον εαυτό του, αλλά τον εαυτό του στην αλήθεια. Εκτιμά την αξία 'άνθρωπος". Είναι άνθρωπος της εποχής του, υπό την έννοια ότι γνωρίζει την εποχή του και δρα με τον κατάλληλο τρόπο και στον κατάλληλο χρόνο, πάντα μέσα στα πλαίσια του αληθινού, του δίκαιου και του δυνατού.
Έτσι ο γυμναστής, ως εκπαιδευτικός και πνευματικός ηγέτης, ακτινοβολεί, προσφέρει το υγιές και επιβάλλεται με το ήθος του.
Είναι, πράγματι, τόσα πολλά που γνωρίζει ο γυμναστής, είναι τόσα πολλά αυτά που δεν γνωρίζει σήμερα, μα θα γνωρίσει με το καιρό, με τη τριβή.
Μια συνεχής αναζήτηση και αμφισβήτηση, ένας αδιάκοπος προβληματισμός και διαλογισμός επάνω σε θέματα που τον αφορούν , θα τον βοηθήσουν οπωσδήποτε στην παραπέρα πληρέστερη γνωριμία αυτού του φαινομένου που λέγεται αθλητισμός.
Πηγή : ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Dr Ε. Π. ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου