Ο Καθηγητής Φυσικής Αγωγής και/ή Προπονητής ως Ηγέτης



 

Οι άνθρωποι έχουν μια ορισμένη άποψη σχετικά με τον όρο "ηγέτης". Οι περισσότεροι αντιλαμβάνονται τον ηγέτη ως το άτομο εκείνο που έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα προσωπικότητας, που τον καθιστούν ικανό να λειτουργήσει ως ηγέτης. Πρόκειται ουσιαστικά, για εκείνους που πιστεύουν ότι οι ηγέτες γεννιούνται. Η έμφαση, δηλαδή, δίνεται σ' αυτό που ο ηγέτης είναι και όχι σ' αυτά που κάνει. Αν και η αντίληψη αυτή εξακολουθεί να υπάρχει, το λάθος που συχνά γίνεται είναι ότι πιστεύεται πως ο ηγέτης μπορεί να είναι αποτελεσματικός σ' όλες τις καταστάσεις, ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά των καθοδηγουμένων.

Άλλοι πιστεύουν ότι ο ηγέτης είναι το άτομο εκείνο που επιτελεί ένα έργο, που έχει σχέση με την οργάνωση, τον έλεγχο των ενεργειών άλλων ατόμων, τον προγραμματισμό, τη δημιουργία συνθηκών, που να αυξάνουν την παραγωγικότητα κ.α. Πρόκειται, δηλαδή, για τη κλασσική αντίληψη σχετικά με τη λειτουργία των managers. Η αντίληψη αυτή ισχυρίζεται ότι ένα άτομο γίνεται καλός ηγέτης, αν ακολουθήσει ορισμένες αρχές του management.

Υπάρχουν και άλλοι που αντιλαμβάνονται τον ηγέτη ως το άτομο εκείνο που είναι το πιο επιδέξιο και ικανό σε μία δραστηριότητα (π.χ. οι μεγάλοι παίκτες στον αθλητισμό). Πολλοί ισχυρίζονται ότι ο ηγέτης είναι το πρόσωπο εκείνο που "τα καταφέρνει" με τους ανθρώπους και για το λόγο αυτό είναι σε θέση να ασκήσει σημαντική επιρροή στα μέλη μιας ομάδας, λειτουργώντας ως ηγέτης.

Υπάρχουν, τέλος, απόψεις με ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο που αναλύουν την ηγεσία σε συνδυασμό με άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως το περιβάλλον στο οποίο ασκείται η ηγεσία, οι σχέσεις με τα μέλη των ομάδων, η ωριμότητα της ομάδας κ.α.

Πηγή: Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Δρ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΓΑΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο