Ο ρόλος του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής και/ή Προπονητή



 
Ο Cratty (1983) παραθέτει ορισμένα στοιχεία που έχουν σχέση με τα σπορ των μικρών παιδιών. Τα κυριότερα είναι :

1. Τα παιδιά ηλικίας 8 με 9 χρόνων επηρεάζονται εξαιρετικά από τις διάφορες μορφές τιμωρίας.

2. Οι αθλητές ηλικίας 10 με 12 χρόνων είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στην ενθάρρυνση των προπονητών τους.

3. Τα μεγαλύτερα παιδιά, 13 με 15 χρόνων, δείχνουν υπερβολικά μεγαλύτερη ευαισθησία και στην τιμωρία και στην ενθάρρυνση, αλλά δίνουν έμφαση και στο αν η αρνητική αντιμετώπισή τους, παρέχει οδηγίες για τη βελτίωσή τους.

4. Οι προπονητές συνήθως δε συνειδητοποιούν τα διάφορα είδη της συμπεριφοράς τους.

5. Οι παίκτες επιδεικνύουν καλή ικανότητα στο να διακρίνουν την προπονητική συμπεριφορά, που περικλείει ενθάρρυνση.

6. Οι πιο δημοφιλείς προπονητές είναι αυτοί που παρέχουν ενθάρρυνση, συνδυάζοντάς την με τη παροχή τεχνικών πληροφοριών και οι λιγότεροι δημοφιλείς είναι αυτοί που τιμωρούν συχνά.

7. Οι προπονητές που συχνά ενθαρρύνουν και υποστηρίζουν τη συμπεριφορά των παικτών, έχουν παίκτες με ψηλή αυτοεκτίμηση.

8. Οι προπονητές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες : αυτούς που δίνουν σημασία στην εσωτερική παρακίνηση και αυτούς που δίνουν σημασία στην εξωτερική. Οι πρώτοι θεωρούν πιο σημαντικά την ανάπτυξη δεξιοτεχνίας, τη δημιουργία καλών αθλητών και τη νίκη. Αντίθετα, η δεύτερη κατηγορία των προπονητών θεωρεί πολύ σημαντικό να εντυπωσιάζονται οι άλλοι (γονείς, φίλοι κ.λ.π.).

Γενικά, όμως, παρόλο που δεν βρέθηκαν διαφορές μεγάλες στη συμπεριφορά, όταν συγκρίθηκαν οι προπονητές της εσωτερικής με αυτούς της εξωτερικής παρακίνησης, οι παίκτες ήταν λιγότερο θετικά προδιατεθειμένοι στη δεύτερη κατηγορία.

Πηγή: Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Δρ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΓΑΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο