Παραδείγματα περιοδικότητας για το δεύτερο στάδιο προπόνησης
Αν αφετηριακό σημείο της περιοδικότητας είναι οι ημερομηνίες των αγώνων, τότε προκύπτει και για τα δύο στάδια της προπόνησης στην παιδική ηλικία (πρώτο και δεύτερο στάδιο) μια παρόμοια περιοδικότητα, όπως στους εφήβους και τους ενήλικες. Σύμφωνα με τους διαφορετικούς στόχους που θέτονται στα δύο πρώτα στάδια της προπόνησης, κάτι τέτοιο θα ήταν ένα "τρομερό" προπονητικό-μεθοδικό σφάλμα.
Αξιολόγηση
επίσης για την προπόνηση στην παιδική ηλικία είναι σημαντικά και κάποια άλλα δεδομένα:
- τα παιδιά αντιδρούν πολύ γρηγορότερα στα προπονητικά ερεθίσματα, απ' ό,τι οι ενήλικες και συνεπώς επιτυγχάνουν ταχύτερα μια συγκεκριμένη "φόρμα". Γι' αυτόν τον λόγο δε χρειάζεται μια μακροπρόθεσμη δόμηση της προπόνησης από αγώνες
- μπορούν να έχουν συγκεκριμένες περιόδους διακοπών με την οικογένειά τους και να διακόπτουν ανάλογα το προπονητικό έτος
- τα παιδιά, εφ' όσον το επιτρέπει το άθλημα, δε θα πρέπει να έχουν σαφή αγωνιστική περίοδο. Αγώνες μικρής ή πολύ μικρής σημασίας θα πρέπει να κατανέμονται σε ολόκληρο το έτος
1ο παράδειγμα
Ο P. Tschiene παρουσιάζει ένα θεωρητικό μοντέλο περιοδικότητας για το δεύτερο στάδιο προπόνησης.
2ο παράδειγμα
Το δεύτερο παράδειγμα παρουσιάζει μια περιοδικότητα κατά τον Wernen Freitag, για παιδιά και εφήβους στη κολύμβηση. Σχεδιάστηκε για το χρονικό διάστημα από 1η Σεπτεμβρίου 1975 έως 31 Αυγούστου 1976.
Οι κύριοι αγώνες ήταν :
- Συμμετοχή στους τελικούς αγώνες του γερμανικού διασυλλογικού πρωταθλήματος νέων (15.12.1975).
- Συμμετοχή στα τεστ της C κατηγορίας (28.3.1976).
- Συμμετοχή στο γερμανικό διασυλλογικό πρωτάθλημα όλων των κατηγοριών, ανά ηλικία (15 έως 18.3.1976).
Ο προπονητικός κύκλος αυτού του παραδείγματος παρουσιάζει έναν τριπλό διαχωρισμό. Κατά τον FREITAG, αυτός ο τριπλός διαχωρισμός είναι περισσότερο κατάλληλος για τα παιδιά και τους εφήβους. Η μεταβατική περίοδος στο τέλος κάθε κύκλου ταυτίζεται χρονικά με τις διακοπές των μαθητών τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και το καλοκαίρι.
Στη βασική περίοδο, παράλληλα με την πολύπλευρη βασική εξάσκηση, θα πρέπει να αναπτυχθεί η γενική αντοχή και η δύναμη, με τρέξιμο στο δάσος, ασκήσεις με λάστιχα, άλματα με σχοινάκι, γυμναστική, σκι, ασκήσεις με αλτηράκια, κυκλική προπόνηση, ποδηλασία και παιχνίδια. Η προπόνηση στο νερό περιορίζεται στην κολύμβηση μεγάλων αποστάσεων και στην ανάπτυξη μιας οικονομικότερης τεχνικής. Οι περίοδοι δόμησης διαρκούν στο πρώτο και δεύτερο κύκλο τρεις και στον τρίτο κύκλο δύο εβδομάδες.
Οι περίοδοι προετοιμασίας διαρκούν και στους τρεις κύκλους εννέα εβδομάδες. Στην περίοδο προετοιμασίας του πρώτου και δεύτερου κύκλου κυριαρχούν η πολύπλευρη βασική προπόνηση, με αύξηση του προπονητικού χρόνου και η βελτίωση της γενικής αερόβιας αντοχής, ενώ στον τρίτο κύκλο κυριαρχεί η προπόνηση της αντοχής στην ταχύτητα.
Οι αγωνιστικές περίοδοι εξυπηρετούν τη σταθεροποίηση της τεχνικής, με έμφαση στην ανάπτυξη της ταχύτητας και στην προετοιμασία για τους αγώνες.
Στις μεταβατικές περιόδους λαμβάνει χώρα μια ενεργητική αποκατάσταση. Η πρώτη μεταβατική περίοδος συγχωνεύεται στην εποικοδομητική περίοδο του δεύτερου κύκλου, η δεύτερη - με χρονική διάρκεια δύο εβδομάδων - ταυτίζεται με τις διακοπές του Πάσχα και η τρίτη - διάρκειας έξι εβδομάδων - με τις καλοκαιρινές διακοπές.
Πηγή : ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dietrich Martin
.jpg)


Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου