Προπόνηση ενηλίκων
3ο θέμα
Στο τρίτο στάδιο εκπαίδευσης, ο "κύριος προπονητικός στόχος" είναι η συστηματική ανάπτυξη των φυσικών ικανοτήτων και η σταθεροποίηση των επιδόσεων
Προβληματισμός
Το τρίτο στάδιο εκπαίδευσης ξεκινά, ανάλογα με τον χαρακτήρα των απαιτήσεων του αθλήματος και το ατομικό επίπεδο ανάπτυξης, περίπου στην ηλικία των 12 και 15 - 16 ετών.
Ο κύριος προπονητικός στόχος του τρίτου σταδίου, αποτελείται από 3 επιμέρους στόχους : (1ον) την εντονότερη και συνεπέστερη ανάπτυξη των καθοριστικών για την επίδοση φυσικών ικανοτήτων, (2ον) τη σημαντική αύξηση των προπονητικών επιβαρύνσεων και (3ον) τη συστηματική συμμετοχή σε αγώνες.
Συζήτηση
Σα δύο πρώτα στάδια προπόνησης οι κύριοι στόχοι της προπόνησης ήταν η ανάπτυξη της γενικής ικανότητας κινητικής μάθησης (συναρμοστικές ικανότητες), καθώς και η εκμάθηση της τεχνικής, μέχρι την επίτευξη κινήσεων υψηλής ποιότητας με αποτέλεσμα η προπόνηση να καθορίζεται σε σημαντικό βαθμό από διαδικασίες κινητικής μάθησης. Στο τρίτο στάδιο, η προπόνηση μετατοπίζεται προς άλλη κατεύθυνση. Από τη φάση αυτή και πέρα αναπτύσσονται συστηματικά οι φυσικές ικανότητες και η προπόνηση καθορίζεται από διαδικασίες επιβάρυνσης και προσαρμογών.
Το τρίτο στάδιο προπόνησης αφορά κυρίως την ανάπτυξη ενός γενικού (σε αντίθεση με το ειδικό), υψηλού επιπέδου ικανοτήτων (γενική φυσική κατάσταση) και μια μορφολογική-λειτουργική βελτίωση του οργανισμού που συμπεριλαμβάνει όλες τις ικανότητες. Συνεπώς, στη νομοτελειακή πορεία της πολυετούς ανάπτυξης της απόδοσης, αυτή η γενική προετοιμασία φυσικής κατάστασης ακολουθεί τις διαδικασίες πολύπλευρης κινητικής μάθησης, και θα πρέπει (1ον) να εξασφαλίζει την ανάπτυξη όλων των οργανικών συστημάτων του οργανισμού, βελτιώνοντας τις λειτουργικές του δυνατότητες, καθώς και (2ον) να υποστηρίζει τη φυσική δυναμική των διαδικασιών ανάπτυξης των νεαρών ατόμων. Στο τρίτο στάδιο προπόνησης, που χρονικά συμπίπτει πολλές φορές με την εφηβεία, θα πρέπει να θέτονται πολύπλευρα σωματικά ερεθίσματα και να αποφεύγονται τα ειδικά, γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η σωματική ανάπτυξη.
Κύριος προπονητικός στόχος : συστηματική ανάπτυξη των φυσικών ικανοτήτων και σταθεροποίηση των επιδόσεων
Ειδικοί στόχοι/περιεχόμενα :
- ανάπτυξη τεχνικών στερεοτύπων, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη, τις νέες δυναμικές προϋποθέσεις
- επιπλέον ανάπτυξη των δυναμικών στοιχείων της τεχνικής
- συνεχής αγωνιστική δραστηριότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις φυσιολογικές αγωνιστικές απαιτήσεις
Γενικοί στόχοι/περιεχόμενα :
- ανάπτυξη της γενικής φυσικής κατάστασης (δύναμη, ταχύτητα, αντοχή, ευκαμψία)
- συστηματική αύξηση της επιβάρυνσης
- διατήρηση μιας καλής συναρμογής των κινήσεων με στοχευμένη ανάπτυξη της:
- κιναισθητικής ικανότητας διαφοροποίησης
- ικανότητα προσανατολισμού στο χώρο
- σύνθετης ικανότητας αντίδρασης
Πηγή : ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dietrich Martin
.jpg)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου