Η διαδοχική ακολουθία των προπονητικών στόχων
Ολόκληρο το σύστημα ανάπτυξης της απόδοσης σε κάθε άθλημα, θα πρέπει κατ' αρχήν να θεωρείται ως μια διαδοχή, σχετικά ανεξάρτητα από την ηλικία προπονητικών στόχων, σε μια πολυετή προπονητική διαδικασία.
Παράδειγμα
Η σχετική ανεξαρτησία από την ηλικία προκύπτει από τις προηγούμενα αναφερόμενες νομοτέλειες ανάπτυξης της απόδοσης. Το αν λοιπόν ένας μαθητής ξεκινά μια συστηματική προπόνηση στην κολύμβηση, στο τένις, στην ενόργανη γυμναστική ή στο αλπικό σκι στην ηλικία των 7 ή 12 ετών, έχει μόνο σχετική επίδραση στη συστηματική δόμηση της ανάπτυξης της απόδοσης. Κάθε ανάπτυξη της αθλητικής απόδοσης απαιτεί δηλαδή μια συγκεκριμένη μεθοδική διαδικασία, υπό την έννοια της συστηματικής διαδοχής εκείνων των προπονητικών στόχων, που εξασφαλίζουν μια νομοτελειακή διαδικασία διεύρυνσης της αθλητικής απόδοσης. Έτσι δεν έχει σημασία σε ποια ηλικία θα αρχίσει αυτή η ειδική για το αγώνισμα, ανάπτυξη της απόδοσης.
Ακόμη και στη συστηματική διαδοχή των προπονητικών στόχων, γίνονται ωστόσο συχνά λάθη στην προπόνηση με παιδιά και εφήβους, με το να μην παρέχεται επαρκής χρόνος για τη συστηματική πορεία ανάπτυξης της απόδοσης. Τόσο τα αγόρια, όσο και τα κορίτσια πιέζονται για καλά αγωνιστικά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να εκπροσωπήσουν το σύλλογό τους και να επιβεβαιώσουν μια πετυχημένη προπονητική δραστηριότητα.
Σημείο προσοχής
Η εξειδικευμένη ως προς το αγώνισμα ανάπτυξη της απόδοσης, απαιτεί τη συστηματική υλοποίηση συγκεκριμένων διαδοχικών προπονητικών στόχων. Αν παραληφθούν σε αυτήν τη διαδοχή επιμέρους στάδια, εμφανίζονται ελλείμματα στην ανάπτυξη της απόδοσης, που δύσκολα συμψηφίζονται αργότερα στην πορεία της προπονητικής διαδικασίας. Η ανάπτυξη της αθλητικής απόδοσης απαιτεί χρόνο και υπομονή!
Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dietrich Martin
.jpg)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου