Προβλήματα των τριών σταδίων προπόνησης
Η ανάπτυξη της απόδοσης κατά την προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία, ακολουθεί μια νομοτελειακή διαδοχική ακολουθία των σταδίων προπόνησης:
- βασική εξάσκηση
- βασική προπόνηση
- εποικοδομητική προπόνηση
Το πρόβλημα της υλοποίησης
Εισαγωγή
Η δομή ανάπτυξης της απόδοσης για τον τρόπο διαμόρφωσης που περιγράφθηκε είναι σίγουρα πολύ θεωρητική για τους προπονητές, δηλαδή αποτελεί ένα πρότυπο ή μοντέλο που είναι απίθανο να υλοποιηθεί. Αυτό συμβαίνει, γιατί κάθε προπονητής γνωρίζει, ότι για μια τέτοια ιδανική ανάπτυξη της απόδοσης, θα πρέπει να υπάρχει μια απόλυτα συγκεκριμένη "οργάνωση της προπονητικής διαδικασίας", που όμως δεν μπορεί να παρασχεθεί από το υπάρχον κοινωνικοπολιστικό σύστημα και την αθλητική οργάνωση, καθώς οι ατομικές ιδιαιτερότητες δεν μπορούν να ρυθμιστούν σύμφωνα με κάποιους κανόνες. Στην περίπτωση αυτή είναι δυνατές κάποιες αλλαγές μόνο αν οι προπονητές δείξουν προσωπικό ενδιαφέρον ή αναλάβουν πρωτοβουλίες.
Προβληματισμός
Έτσι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το ακόλουθο πρόβλημα:
Από τη μια μεριά γνωρίζουμε κάτω από ποιες συνθήκες μπορεί να αναπτυχθεί η απόδοση με ιδανικό τρόπο, από την άλλη όμως η οργάνωση του αθλητικού συστήματος, επιτρέπει σε γενικές γραμμές - με εξαίρεση μεμονωμένων περιπτώσεων - πάρα πολύ δύσκολα μια τέτοια συστηματικά δομημένη ανάπτυξη της απόδοσης.
Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dietrich Martin
.jpg)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου