Ειδικά προπονητικά περιεχόμενα ανάλογα με το στάδιο ανάπτυξης



 

ε) Δεύτερη φάση της εφηβείας

Ανασκόπηση

Η δεύτερη φάση της εφηβείας αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδο στην εξέλιξη του ατόμου. Η έναρξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η αλλαγή σχολείου. η προσωπική αναζήτηση του μελλοντικού επαγγέλματος και οι διαφορετικοί φιλικοί κύκλοι επιφέρουν συχνά συγκρούσεις στόχων. Σε αυτό το χρονικό διάστημα πολλοί έφηβοι και ιδιαίτερα κορίτσια, εγκαταλείπουν τον αθλητισμό επιδόσεων, συνήθως γιατί δεν έχουν καθοδηγηθεί σωστά παιδαγωγικά και κοινωνικά.
Σε μια σειρά αθλημάτων επιτυγχάνεται σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης, η ηλικία των υψηλών επιδόσεων και η προπόνηση λαμβάνει "μορφές προπόνησης ενηλίκων", με τις αντίστοιχες επιβαρύνσεις. Οι υψηλές απαιτήσεις που θέτονται γίνονται περισσότερο αποδεκτές από τα αγόρια, παρά από τα κορίτσια, που απαιτούν σημαντικά μεγαλύτερα κίνητρα για επιδόσεις. Το επίπεδο της ικανότητας κινητικής μάθησης και της σωματικής ανάπτυξης καθιστούν επίσης δυνατή την χωρίς περιορισμούς προπόνηση σε όλα τα αθλήματα, με σχετικά υψηλές επιβαρύνσεις φυσικής κατάστασης και συναρμογής.
Σύμφωνα κυρίως με τις έρευνες του FEIGE,  στη δεύτερη φάση της εφηβείας δίνεται, για μια ολόκληρη σειρά αθλημάτων, η τελευταία ευκαιρία να προετοιμαστούν ακόμη εγκαίρως ταλαντούχοι έφηβοι για υψηλές επιδόσεις.

Βασική θέση

Η διαμόρφωση των προπονητικών περιεχομένων κατά την προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία, απαιτεί μια πολλαπλή ικανότητα "ευρηματικότητας" από τον προπονητή, γιατί σε ό,τι αφορά τα περιεχόμενα, η προπόνηση θα πρέπει να διεξάγεται πολύπλευρα, αποφεύγοντας την μονοτονία και αποκλείοντας τους κινδύνους. Τα περιεχόμενα θα πρέπει να προσαρμόζονται στο επίπεδο ικανότητας απόδοσης και ανάπτυξης και θα πρέπει να συμβάλλουν στην όσο γίνεται πιο άμεση επίτευξη των προπονητικών στόχων.
Τα προπονητικά περιεχόμενα είναι κυρίως μορφές ασκήσεων, αγώνων, τακτικής, γνώσεων και αποσκοπούν στη συγκέντρωση εμπειριών και στη διαμόρφωση στάσεων. Κατά την επιλογή τους οι προπονητές θα πρέπει να αποφασίζουν με μεγάλη υπευθυνότητα.

Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ 
Dietrich Martin

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο