Επίδραση στις ψυχοπνευματικές λειτουργίες

Μέρος 2ο





  Στις έρευνες που έγιναν στο Medford από την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Όρεγκον και διήρκεσαν μια 12ετία, εξετάστηκαν χιλιάδες παιδιά και από τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι έρευνες αυτές ξεκίνησαν με το εξής ερώτημα : Σε ποιο βαθμό η συμμετοχή στα σχολικά αθλητικά πρωταθλήματα επηρεάζει την απόδοση στα μαθήματα; Από παλιότερες μελέτες είχαν προκύψει αντιφατικές απόψεις και σύγχυση πάνω στον βασικό αυτό προβληματισμό.
  Στις καινούργιες αυτές έρευνες δόθηκε προσοχή στο σχεδιασμό των πειραμάτων. Για κάθε ομάδα αθλητών υπήρχε μια αντίστοιχη συγκριτική ομάδα αναφοράς από παιδιά που δεν συμμετείχαν στα αθλητικά προγράμματα, είχαν όμως την ίδια χρονολογική ηλικία, την ίδια νοημοσύνη και την ίδια κοινωνικο - οικονομική προέλευση.   Το γενικό συμπέρασμα από όλες τις έρευνες αυτές ήταν πως η ακαδημαϊκή απόδοση των αθλητών καλύτερη από αυτή των μη αθλητών.
  Τα πορίσματα αυτά επαληθεύτηκαν και με ανάλογες μελέτες που έγιναν σε σπουδαστές πανεπιστημίου , δείχνουν την έμμεση, αλλά ουσιαστική συμβολή της Φυσικής Αγωγής στην πνευματική ανάπτυξη του ατόμου. Αυτό δεν σημαίνει πως με την άσκηση προέρχεται η ευφυΐα του ατόμου, αλλά απλώς φαίνεται πως η γενική του βιολογική ευφορία, που είναι αποτέλεσμα της άσκησης, έχει αντίκτυπο και στα όργανα της διανόησής του, που έτσι γίνονται οξύτερα και πιο αποτελεσματικά.
  Η μεγάλη αυτή αλήθεια έγινε συνείδηση ​​στους Γάλλους παιδαγωγούς και νομοθέτες. Έτσι , τον Οκτώβριο του 1969, άνοιξε ένας καινούργιος δρόμος στη Γαλλική παιδεία, όπου η Φυσική Αγωγή καθιερώθηκε σαν αναπόσπαστο μέρος της Αγωγής, ίσως το πιο σημαντικό, αφού διδάσκεται καθημερινά στα σχολεία και σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
  Στην πρώην Δυτική Γερμανία, όπως και σε άλλες χώρες της Ευρώπης η διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής, έχει την ίδια σημασία με τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας και διδάσκεται υποχρεωτικά τρεις φορές την εβδομάδα σε όλα τα χρόνια της εκπαίδευσης.
  Είναι σημαντικό να τονιστεί πως για να είναι η σωματική άσκηση ωφέλιμη και αποτελεσματική, πρέπει να γίνεται 3 - 5 φορές την εβδομάδα. Σχετικές έρευνες έδειξαν πως λιγότερες από τρεις φορές την εβδομάδα δεν επηρεάζουν σημαντικά την αερόβια ικανότητα.

Πηγή : ΑΕΡΟΒΙΩΣΗ : ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Κ. COOPER (Επιστημονική Επιμέλεια Β. ΚΛΕΙΣΟΥΡΑ) 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο