β) Συναρμοστικές ικανότητες στην πρώιμη σχολική ηλικία





1ο θέμα

Η κιναισθητική ικανότητα διαφοροποίησης παρουσιάζει μετά από μια μικρή ανάπτυξη στην ηλικία των 7 ετών, μια ραγδαία εξέλιξη μέχρι την ηλικία των 10 ετών. Ιδιαίτερα τα προπονημένα παιδιά (αθλοπαιδιές) παρουσιάζουν μια έντονη βελτίωση των επιδόσεών τους, σε ό,τι αφορά την ικανότητα διαφοροποίησης. Στα τεστ που χρησιμοποιήθηκαν, δεν παρατηρήθηκαν διαφορές μεταξύ των δύο φύλων.

2ο θέμα

Η ικανότητα προσανατολισμού στο χώρο παρουσιάζει ανάμεσα στην ηλικία των 7 και 9 ετών μια "αναπτυξιακή ώθηση". Το επίπεδο απόδοσης των κοριτσιών είναι κάπως χαμηλότερο απ' ό,τι των αγοριών, παρουσιάζει όμως τις ίδιες τάσεις, όπως και στα αγόρια. Προπονημένα αγόρια και κορίτσια επιτυγχάνουν στα τεστ (ρίψεις στόχου, άλματα στόχου κ.α.) σημαντικά καλύτερες επιδόσεις.

3 θέμα

Η ικανότητα ισορροπίας αυξάνεται σημαντικά από χρόνο σε χρόνο κατά την πρώιμη σχολική ηλικία, ενώ δεν παρατηρούνται ακόμη διαφορές μεταξύ των δύο φύλων. Και εδώ τα προπονημένα παιδιά παρουσιάζουν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις.

4ο θέμα

Η σύνθετη ικανότητα αντίδρασης παρουσιάζει στην πρώιμη σχολική ηλικία, τα υψηλότερα ποσοστά βελτίωσης. Οι διαφορές μεταξύ των δύο φύλων είναι πάρα πολύ μικρές. Προπονημένα κορίτσια "υπερνικούν", μάλιστα αυτές τις διαφορές και επιτυγχάνουν τα αποτελέσματα των αγοριών.

5ο θέμα

Η ικανότητα ρυθμού αναπτύσσεται ραγδαία στην πρώιμη σχολική ηλικία και τα κορίτσια, στο τέλος αυτής της αναπτυξιακής φάσης, επιτυγχάνουν, κατά μέσο όρο, υψηλότερες τιμές απ' ό,τι τα αγόρια. Σε  αυτήν την ηλικία, η ικανότητα ρυθμού παρουσιάζει επίσης καλές δυνατότητες ανάπτυξης μέσω της προπόνησης, τόσο στα αγόρια, όσο και στα κορίτσια.

Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ 
Dietrich Martin

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο