Διαμόρφωση της προσωπικότητας
Ανασκόπηση
α) πρώιμη σχολική ηλικία
Η είσοδος στο σχολείο, αποτελεί μια βασική αλλαγή των διαδικασιών κοινωνικοποίησης, όπου τα παιδιά μεταφέρονται ξαφνικά από ένα περιβάλλον παιχνιδιού, σχετικά χωρίς υποχρεώσεις, σ' ένα κοινωνικό περιβάλλον με υποχρεώσεις, στο οποίο ισχύουν εντελώς καινούργιες κοινωνικές σχέσεις.
Τα βιώματα και η συμπεριφορά των παιδιών χαρακτηρίζονται από συναισθηματική αστάθεια. Ενθουσιάζονται γρήγορα από μια εργασία ή δραστηριότητα, όμως χάνουν πολύ σύντομα το κέφι τους, όταν είναι πολύ συχνές οι επαναλήψεις και όταν ασχολούνται για κάπως μεγάλο χρονικό διάστημα με την ίδια εργασία. Αρχικά, με το τέλος αυτού του σταδίου ανάπτυξης γίνονται κάπως σταθερά και μπορούν να ανταποκριθούν σε απαιτήσεις επιδόσεων.
Σταδιακά, λαμβάνει χώρα και η μετάβαση από το μαγικό στον περισσότερο υλικό, ρεαλιστικό τρόπο σκέψης και στην ικανότητα διεξαγωγής συγκεκριμένων νοητικών διεργασιών. Επίσης δημιουργούνται και διαλύονται εύκολα κοινωνικοί δεσμοί με συνομήλικους και ενήλικες, ενώ η αυθεντία του δασκάλου ή του προπονητή βασίζεται απλά και μόνο στο γεγονός ότι είναι ενήλικας.
β) όψιμη σχολική ηλικία
Η προηγούμενη συναισθηματική αστάθεια παραχωρεί τη θέση της σε βαθύτερα και διαρκέστερα συναισθήματα. Η στάση απέναντι στην εργασία, η δραστηριοποίηση και η συγκέντρωση καθοδηγούνται αποφασιστικά από τη θέληση.
Επίσης αναγνωρίζεται μια αυξημένη ικανότητα σύλληψης λειτουργικών συσχετίσεων, όπως των "εάν-τότε" ή των "επειδή-γι' αυτό".
Οι κοινωνικοί δεσμοί διαρκούν περισσότερο και αναπτύσσονται οι "τάξεις" και το "ομαδικό πνεύμα", ενώ η αυθεντία του δασκάλου ή του προπονητή εξαρτάται όλο και περισσότερο από το επίπεδο υπευθυνότητάς του και την ικανότητά του για ανθρώπινες σχέσεις.
...συνεχίζεται
Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dietrich Martin
.jpg)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου