α) Συναρμοστικές ικανότητες στην προσχολική ηλικία
Η προσχολική ηλικία θα πρέπει να θεωρείται ως φάση ραγδαίων αλλαγών στις κινητικές μορφές και τους κινητικούς συνδυασμούς. Ανάμεσα στην ηλικία των 4 και 7 ετών υπάρχει μια σαφής βελτίωση των μορφών κίνησης στα παιδιά. Η επίσκεψη στο σχολείο, με την εμφανιζόμενη "γνωστική περιέργεια" και η διάθεση για πειραματισμό και παιχνίδι, καθιστούν ικανά τα παιδιά να έρχονται σε επιτυχή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον τους, μέσα από τις ενέργειες και τις σκέψεις τους. Το λεξιλόγιό τους αυξάνεται και επηρεάζεται θετικά η κινητική μάθηση και η συμπεριφορά τους. Ανάμεσα στην ηλικία των 5 και 7 ετών, τα παιδιά είναι πλέον σε θέση να κατανοούν τα όσα λέγονται και να αντιδρούν με τον ανάλογο τρόπο κινητικά.
Η ικανότητα ισορροπίας παρουσιάζει στα παιδιά προσχολικής ηλικίας ήδη ένα αρκετά καλό επίπεδο. Ωστόσο υπάρχουν κάποια όρια, όταν συνδυάζονται απαιτήσεις ισορροπίας και θάρρους. Επειδή τα παιδιά προσχολικής ηλικίας φοβούνται ακόμη, παρουσιάζουν μείωση των επιδόσεών τους στην ικανότητα ισορροπίας. Το ίδιο καλά αναπτύσσεται και η ικανότητα ρυθμού. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αντιδρούν κινητικά πολύ καλά σε απλούς ρυθμούς ή ρυθμικούς τονισμούς. Έτσι, κυρίως ακουστικά ερεθίσματα προκαλούν άμεσες αντιδράσεις. Η ύπαρξη ενός καλού επιπέδου ανάπτυξης των συναρμοστικών ικανοτήτων, ήδη από την προσχολική ηλικία, υποδεικνύει τη σπουδαιότητα της πολύπλευρης ψυχοκινητικής εξάσκησης κατά τη προπόνηση, σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης.
Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dietrich Martin

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου