Προϋποθέσεις για την κινητική μάθηση στην προεφηβική ηλικία





Μέρος 2ον

2ο θέμα

Στις προϋποθέσεις μάθησης των παιδιών, εντάσσεται και η φυσική παρόρμηση για μάθηση. Η έρευνα της συμπεριφοράς έχει δείξει, ότι τα παιδιά προεφηβικής ηλικίας χαρακτηρίζονται από έναν ενστικτώδη αυθορμητισμό στις ενέργειές τους. Με αυτό εννοείται ότι τα παιδιά διαθέτουν μια εσωτερική πηγή ενέργειας (νευρικά πρότυπα διέγερσης), που εκφράζεται μέχρι την εφηβεία ως παρόρμηση για μάθηση, και ευαισθητοποιεί το νευρικό σύστημα για έντονη πρόσληψη και επεξεργασία των πληροφοριών.
Η παρόρμηση για μάθηση υπάγεται στις διαδικασίες ωρίμανσης, με τη μορφή εξερεύνησης, πειραματισμού και παιχνιδιού και εξαρτάται από την ηλικία, ενώ αποβλέπει στη δοκιμή των ικανοτήτων των παιδιών και την εξάσκηση στοιχείων της  κινητικής τους συμπεριφοράς. Έτσι τα παιδιά, τόσο κατά τον πειραματισμό και το παιχνίδι, που καθοδηγείται από την παρόρμηση, όσο και κατά την εξάσκηση και την εκμάθηση κινήσεων, παρουσιάζουν μια υψηλή τάση για επανάληψη και συχνή τάση για νεωτερισμούς.

3ο θέμα

Βάσει πρακτικών εμπειριών, η ηλικία των 9 έως 12 ετών, θεωρείται ως η "καλύτερη ηλικία μάθησης" ή ως φάση της "καλύτερης ικανότητας κινητικής μάθησης". Αυτή η ηλικία χαρακτηρίζεται λοιπόν από μεγάλη βελτίωση της ψυχοκινητικής ικανότητας. Οι διάφορες κινήσεις μαθαίνονται "με το πρώτο", γιατί τα παιδιά διαθέτουν πολύ σύνθετο αισθητηριακό και κινητικό επίπεδο ανάπτυξης, που από μια τα καθιστά πολύ ικανά στο να αντιλαμβάνονται τα διάφορα ερεθίσματα και οδηγεί σε μια υψηλή διεγερσιμότητα του κεντρικού νευρικού συστήματος και από την άλλη προάγει μια αυθόρμητη ικανότητα μίμησης. Έτσι τα παιδιά αυτής της ηλικίας μαθαίνουν πολύ γρήγορα μέσω της αυθόρμητης μίμησης των κινήσεων που βλέπουν και παρατηρούν. Μαθαίνουν δηλαδή παρατηρώντας μοντέλα κινήσεων.

Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ  ΗΛΙΚΙΑ 
Dietrich Martin

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο