Προϋποθέσεις του κεντρικού νευρικού συστήματος για την κινητική μάθηση στην εφηβεία
Ανασκόπηση
Η πλαστικότητα των νευρικών διαδικασιών διατηρείται επίσης και στην εφηβεία, γιατί οι διαδικασίες διέγερσης στον εγκεφαλικό φλοιό υπερισχύουν των αντίστοιχων διαδικασιών αναστολής. Ωστόσο, οι διαφορές έντασης δεν είναι τόσο μεγάλες όπως στην προεφηβική ηλικία, γιατί δεν οφείλονται τόσο σε μια μείωση της διέγερσης, όσο σε αύξηση των διαδικασιών αναστολής, όπου αναπτύσσεται περισσότερο κυρίως η διαφοροποιημένη αναστολή.
Η ανάπτυξη της διαφοροποιημένης αναστολής προάγει λειτουργίες ανάλυσης και σύνθεσης του εγκεφαλικού φλοιού, οδηγώντας σε μια καλύτερη αφομοίωση και σταθεροποίηση των κινητικών στερεοτύπων. Σε σύγκριση με την προεφηβική ηλικία, το κεντρικό νευρικό σύστημα αναπτύσσει την ικανότητα αφομοίωσης διαρκών κινητικών προτύπων.
Αντίθετα, οι διαδικασίες διέγερσης παρουσιάζουν μια τάση για "ακτινοβολία" , που οφείλεται στις ανεπαρκείς ακόμη διαδικασίες αναστολής του εγκεφαλικού φλοιού, προκαλώντας συχνά απότομες και υπερβολικές κινήσεις. Αυτή η "ακτινοβολία" μειώνει κυρίως την ικανότητα εκμάθησης νέων δεξιοτήτων.
Επίσης οι λειτουργικές ιδιαιτερότητες του κεντρικού νευρικού συστήματος κατά τη διάρκεια της εφηβείας : (1) δυσχεραίνουν την ταχύτητα αφομοίωσης των κινητικών δεξιοτήτων, (2) προάγουν την πρόωρη κόπωση και (3) οδηγούν σε μειωμένη ικανότητα θέλησης.
Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dietrich Martin
.jpg)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου