Παράγοντες που επηρεάζουν τη δομή της απόδοσης





Εισαγωγή

Το αποτέλεσμα της προπόνησης φαίνεται από την απόδοση του αθλητή. Οι κύριοι στόχοι της προπόνησης αφορούν γι' αυτόν το λόγο, τη βελτίωση των παραγόντων εκείνων που επηρεάζουν την απόδοση. 
Λεπτομερέστερα, πρόκειται για 5 περιοχές στόχων, που καθορίζουν την προπονητική διαδικασία :

1ος στόχος

Η ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης, δηλαδή των επιμέρους φυσικών ικανοτήτων. Ο βαθμός ανάπτυξής τους εξαρτάται κυρίως από τις διαδικασίες προσαρμογής στο μυϊκό και καρδιοκυκλοφορικό σύστημα.

2ς στόχος

Η απόκτηση συναρμοστικών ικανοτήτων και η εκμάθηση της τεχνικής σε κάποιο άθλημα. το επίπεδό τους είναι αποτέλεσμα διαδικασιών μάθησης.

3ος στόχος

Η αθλητική επίδοση απαιτεί επίσης γνωστικές ικανότητες, που αφορούν γνώσεις τακτικής, βασικά στοιχεία του αθλήματος και γνώσεις προπονητικής. Αυτές οι ικανότητες είναι αποτέλεσμα νοητικών διαδικασιών, που λαμβάνουν χώρα σε ανώτερες εγκεφαλικές δομές.

4ος στόχος

Οι αθλητικές επιδόσεις απαιτούν επιπλέον ετοιμότητα απόδοσης και κίνητρα για επίδοση, που είναι αποτέλεσμα ψυχικών διαδικασιών.

5ος στόχος

Στο κέντρο της επίδοσης βρίσκεται ωστόσο η προσωπικότητα, με τις κληρονομικές της καταβολές, τις μέχρι τώρα εμπειρίες της, τα κίνητρα και το πρόσκαιρο επίπεδο ανάπτυξής της. Η προπόνηση είναι τόσο πιο αποτελεσματική, όσο περισσότερο διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί και επιδρά αποτελεσματικά στη προσωπικότητα ως προς την απόκτηση εμπειριών και τη μάθηση.

Επεξήγηση

Αυτοί οι 5 επιμέρους στόχοι, ανάλογα με το άθλημα και τη φάση  προπόνησης απαιτούν ένα διαφοροποιημένο προφίλ απαιτήσεων, όπου οι καθοριστικοί παράγοντες επιρροής παρουσιάζουν διαφορετικό βαθμό ανάπτυξης.

Εργασία




Πηγή : ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ 
Dietrich Martin

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο