Προϋποθέσεις για την κινητική μάθηση στην προεφηβική ηλικία
Ανασκόπηση
Οι προϋποθέσεις προάγουν την ικανότητα κινητικής μάθησης στα παιδιά της προεφηβικής ηλικίας και ιδιαίτερα της όψιμης σχολικής ηλικίας:
- η πλαστικότητα των νευρικών διαδικασιών
- η φυσική παρόρμηση για μάθηση\
- η ικανότητα μίμησης
1ο θέμα
Η έντονη πλαστικότητα του κεντρικού νευρικού συστήματος εξασφαλίζει στα παιδιά πριν την εφηβεία, πολύ μεγάλα λειτουργικά πλεονεκτήματα, γενικά κατά τη μάθηση και ιδιαίτερα κατά την κινητική μάθηση.
Τί σημαίνει όμως αυτή η έντονη πλαστικότητα; Κατά τις νευρικές διαδικασίες λείπει ακόμη η ισορροπία μεταξύ της διέγερσης και αναστολής. Υπερέχουν οι διαδικασίες διέγερσης. Ιδιαίτερα, δεν είναι καλά αναπτυγμένη η ικανότητα διαφοροποιημένης αναστολής. Η υπεροχή των διαδικασιών διέγερσης εκφράζεται μέσω της ζωηρότητας, της ανησυχίας και της διεγερσιμότητας που χαρακτηρίζει την παιδική συμπεριφορά. Η μεγάλη πλαστικότητα του εγκεφάλου εξασφαλίζει στα παιδιά, την πρόσληψη ενός μεγάλου αριθμού πληροφοριών από το περιβάλλον. Κατ' αυτόν τον τρόπο, το παιδί αποκτά μια μεγάλη ποσότητα γνώσεων από διάφορες γνωστικές περιοχές, δεξιότητες, ικανότητες και κινητικές ενέργειες. Έτσι, η μεγάλη δυνατότητα πρόσληψης πληροφοριών καθιστά τα παιδιά πάρα πολύ ικανά προς μίμηση.
Ωστόσο, η ατελώς ακόμη αναπτυγμένη διαφοροποιημένη αναστολή, δυσχεραίνει τη σταθεροποίηση και τη δημιουργία εγγραμμάτων των στοιχείων που έχουν μαθευτεί.
Με μια πρώτη ματιά, αυτό φαίνεται ως παράδοξο φαινόμενο. Γιατί από τη μια πλευρά η μεγάλη πλαστικότητα των εγκεφαλικών λειτουργιών προάγει την πρόσληψη πολλών πληροφοριών κάθε είδους, απ' την άλλη όμως αυτά τα στοιχεία δεν σταθεροποιούνται αρκετά. Ωστόσο, αυτή η αντίφαση είναι μόνο φαινομενική, γιατί μ' έναν επαρκώς υψηλό αριθμό επιβαρύνσεων επιτυγχάνεται σταθεροποίηση.
...συνεχίζεται
Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ντίτριχ Μάρτιν
.jpg)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου