Συνθήκες για την επιτυχία υψηλής αθλητικής επίδοσης
Μέρος 2ον
Παράγοντες που επιδρούν στα αποτελέσματα της προπόνησης. Η σχέση μεταξύ της προπονητικής επιβάρυνσης και της βελτίωσης της απόδοσης του αθλητή δεν είναι ανάλογη. Δέχεται και την επίδραση των συναισθημάτων του ιδίου του αθλητή και επηρεάζεται από πολυάριθμους εξωτερικούς παράγοντες. Σημαντικοί παράγοντες που θα πρέπει να τους υπολογίσει και να τους ελέγξει ο προπονητής, καταγράφονται στον παρακάτω πίνακα.
Πρώτα πρέπει να προσεχθούν εκείνοι που αναφέρονται στον τρόπο ζωής. Ένας αθλητής υψηλού επιπέδου θα πρέπει να ζει με τρόπο που να συμφωνεί με τις αθλητικές του δραστηριότητες. Η διατροφή του θα πρέπει να ελέγχεται με τον καλύτερο τρόπο, για να εξυπηρετεί την ειδική αθλητική του δραστηριότητα, θα πρέπει να κοιμάται αρκετά, να μην καπνίζει, να μην πίνει οινοπνευματώδη ποτά ή μεγάλες ποσότητες αναψυκτικών, που περιέχουν καφεΐνη ή να παίρνει ναρκωτικά, θα πρέπει να ζει μια κανονική ζωή με κατάλληλα ρυθμισμένες ώρες δουλειάς ή σπουδών, προπόνησης, συμμετοχής σε διανοητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις και να φροντίζει κανονικά το σώμα του. Με όσο μεγαλύτερη συνέπεια κρατάει τους κανόνες της υγιεινής ζωής, τόσο καλύτερα θα είναι τ' αποτελέσματα της προπόνησής του, και αντίθετα, όσο πιο συχνά παραβιάζει αυτούς τους κανόνες, τόσο χειρότερη θα είναι η επίδραση στη προπόνησή του. Γι' αυτό το λόγο, ένα από τα βασικά καθήκοντα του προπονητή, το οποίο δε θα πρέπει να αμελήσει ποτέ, είναι να μάθει τον αθλητή του να ζει μια κανονική ζωή. Ο αθλητής θα πρέπει να καταλάβει πως οι κατάλληλες συνθήκες ζωής είναι μια προϋπόθεση για υψηλότερη απόδοση, για σταθερότερη υγεία και μακροζωία.
Το σπίτι του αθλητή, οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτές του στο σχολείο και στις τεχνικές σχολές, οι συμμαθητές του, οι συνάδελφοί του, οι φίλοι και η γυναίκα (ή ο άνδρας) του/της και όλοι οι άλλοι με τους οποίους σχετίζεται ο αθλητής, μπορούν να έχουν μια σημαντική επίδραση. Το να ενδιαφέρονται για τις αθλητικές του δραστηριότητες, η βοήθεια και η υποστήριξή τους, ο έπαινος, αλλά και η κριτική τους, έχουν μια προτρεπτική επίδραση πάνω στο νεαρό αθλητή. Να γιατί ο προπονητής και ο αθλητής θα πρέπει να προσπαθούν και οι δύο μαζί, για να κάνουν συμμάχους , τους γονείς, τους δασκάλους και τους επαγγελματικούς εκπαιδευτές. Όσο καλύτερα γνωρίζει ο προπονητής ν' ανταπεξέρχεται στα πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα και να παροτρύνει τους νεαρούς αθλητές για υψηλότερες επιδόσεις στο σχολείο και γενικά στις σπουδές του, τόσο ευκολότερα θα είναι γι' αυτόν να το επιτύχει.
...συνεχίζεται
Πηγή : ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ - ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
D. HARRE
.jpg)



Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου