Αθλητικό ταλέντο



 
Είναι καλύτερο για την ανάπτυξη της αγωνιστικής άθλησης και για την ανάπτυξη των νέων αθλητών, αν ο κάθε αθλητής προπονείται για εκείνο το άθλημα ή αγώνισμα για το οποίο είναι περισσότερο κατάλληλος και αν οι προπονητές επιλέγουν για το αγωνιστικό αθλητισμό, εκείνους κυρίως τους αθλητές που έχουν την απαραίτητη δυνατότητα.
Η καταλληλότητα ενός νέου ανθρώπου καθορίζεται κατά τη διάρκεια της προπόνησης διότι η ανθρώπινη δραστηριότητα γενικά και η μάθηση και η εργασία, ειδικά είναι η βάση της ανάπτυξης του ανθρώπου. Αυτή η προσέγγιση βασίζεται στην επιστημονική θεώρηση του Engels (1952), σύμφωνα με την οποία η εργασία παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανθρώπου. Μόνο κατά τη διάρκεια της προπόνησης είναι δυνατό να καθοριστεί αν κάποιος είναι κατάλληλος για μια τέτοια προπόνηση στο επιλεγμένο του άθλημα. Έτσι, αυτοί που θέλουν να επιλέξουν κατάλληλα άτομα θα πρέπει ν' αρχίσουν με το να σχεδιάσουν προπονητικά προγράμματα, στα οποία να παίρνει μέρος όσο το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός παιδιών. Στην πορεία της προπόνησης, ένα αγόρι ή ένα κορίτσι μπαίνει σε όλο και εντονότερη προπόνηση, από την οποία επωφελείται χρησιμοποιώντας τις επιδεξιότητες και τις ικανότητες που απέκτησε κατά την προηγούμενη προπόνηση.
Κατά τη πορεία της προπόνησης :
  • οι αθλητικές ικανότητες του νέου αθλητή αναπτύσσονται και γίνονται πιο αποτελεσματικές
  • αναπτύσσεται και φανερώνεται το ενδιαφέρον για την άθληση
  • αναπτύσσονται ή αποκτιώνται γνωρίσματα της προσωπικότητας, τα οποία φαίνονται στη διάθεση του αθλητή κατά τη προπόνηση
  • οι σωματικές λειτουργίες προσαρμόζονται στο φόρτο και μπορούν καλύτερα ν' ανταποκρίνονται σ' ερεθίσματα
Έτσι, μπορούμε να πούμε πως η προπόνηση κατευθύνει τη πορεία της ανάπτυξης των νέων αθλητών και κάνει ν' αναγνωριστεί η δυνατότητά τους. Γι' αυτό το λόγο, η τακτική παρακολούθηση της προπόνησης είναι η πιο σημαντική εξωτερική προϋπόθεση για να υπολογιστεί η καταλληλότητα ενός αθλητή. Αυτή η θεωρητική υπόθεση δεν αποκλείει τη δυνατότητα ότι η καταλληλότητα ενός νέου ανθρώπου σ' εκείνον ή σ' αυτόν τον κρίσιμο παράγοντα απόδοσης μπορεί να καθοριστεί ακόμα και χωρίς προηγούμενη προπόνηση. Αυτό αληθεύει πάνω απ' όλα για τα έμφυτα σωματικά χαρακτηριστικά.



Θα πρέπει επίσης να έχουμε στο νου μας πως σημαντικές προϋποθέσεις επιδρούν στο νέο αθλητή που θεωρείται κατάλληλος για ένα συγκεκριμένο αγώνισμα. Το ενδιαφέρον των γονιών και των άλλων ανθρώπων που έχουν κάποια επίδραση στην απόδοση του νέου αθλητή έχει μεγάλη σπουδαιότητα. Επιπλέον, οι νέοι αθλητές πρέπει να έχουν καλούς βαθμούς στα περισσότερα μαθήματα της γενικής εκπαίδευσης. Οι αθλητές που έχουν χαμηλή βαθμολογία συχνά φαίνεται πως δεν παρακολουθούν τακτικά τις προπονητικές συναντήσεις, επειδή χρειάζονται περισσότερο χρόνο για ν' ανταπεξέλθουν στις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις. Επίσης έχει παρατηρηθεί πως οι έξυπνοι και επιμελείς νεαροί αθλητές είναι σε θέση να καταλαβαίνουν καλύτερα τη διαρκώς πολυπλοκότερη πορεία της προπόνησης.


Το σύνολο των προϋποθέσεων αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία αναπτύσσεται η ικανότητα και η θέληση για να κατορθωθεί μια απόδοση υψηλού επιπέδου. Δεν είναι μόνο προϋποθέσεις για την αναγνώριση της κλίσης, αλλά επίσης ένα αποτέλεσμα της προπονητικής διαδικασίας. Αυτό βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με το γεγονός πως η ανάπτυξη κατευθύνεται από τη προσχεδιασμένη και συστηματική πορεία της εκπαίδευσης και της προπόνησης.

Πηγή : ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ - ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
D. HARRE

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο