Συνθήκες για την επιτυχία υψηλής αθλητικής επίδοσης



 
Ο ρυθμός με τον οποίο ένας αθλητής αναπτύσσει την ικανότητα και τη θέληση να δουλέψει για ένα ανώτερο επίπεδο απόδοσης καθορίζεται από διάφορους παράγοντες.
Ο πρωταρχικός ρόλος της προπόνησης και της αγωνιστικής επιβάρυνσης. Το ποσό της προπόνησης και της συμμετοχής σε αγώνες έχουν αποφασιστική επίδραση στο ρυθμό της βελτίωσης της επίδοσης και στη σταθερότητα της απόδοσης. Ο ρυθμός της ανάπτυξης της απόδοσης εξαρτάται στενά από το ποσό και το ρυθμό της αύξησης της προπονητικής επιβάρυνσης. Αλλά και ο τρόπος που οργανώνεται η προπόνηση είναι αποφασιστικός για τη μετατροπή των μεγάλων επιβαρύνσεων σε μεγαλύτερες αθλητικές επιδόσεις. Οι μεθοδικές πλευρές σχετίζονται κυρίως με την επιλογή των σωστών στόχων και επιδιώξεων, έχοντας πάντα υπόψη τη βελτίωση της αθλητικής ικανότητας και τους παράγοντες της ατομικής επίδοσης. Αυτοί οι παράγοντες εξαρτώνται αρκετά από το ατομικό επίπεδο προπόνησης και από τις ειδικές απαιτήσεις του συγκεκριμένου αθλήματος ή του αγωνίσματος, από την επιλογή των σωστών αναλογιών των ασκήσεων και των μεθόδων. Χρειάζεται η σωστή αναλογία μεταξύ του φάσματος και της έντασης της προπόνησης, μεταξύ της προπόνησης και της ξεκούρασης, καθώς και οι δυναμικές αλλαγές στη προπόνηση. Η προπόνηση των σημαντικών διεθνών αθλητών χαρακτηρίζεται, όχι μόνο από σκληρή εξάσκηση, αλλά επίσης και από επιτυχή σχεδιασμό.



Οι πολύ μεγάλες επιβαρύνσεις κατά τη προπόνηση και τους αγώνες προάγουν μια δυνατή επιθυμία για την επίτευξη ενός υψηλότερου επιπέδου απόδοσης. Μόνο αυτοί που επιστρατεύουν όλη τους τη θέληση επιτυγχάνουν κορυφαία επίπεδα απόδοσης. Το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός για το αγωνιστικό αθλητισμό γενικά και, για το αγώνισμα που επιλέχθηκε ιδιαίτερα είναι σπουδαίες προϋποθέσεις. Ένα σημαντικό καθήκον του προπονητή είναι να προχωρεί συστηματικά στη παρακίνηση του ενδιαφέροντος των νέων για την άθληση. Μπορεί να βοηθήσει στη προαγωγή ενός τέτοιου ενδιαφέροντος κάνοντας ευχάριστη τη προπόνηση στους αθλητές, κάνοντάς τους ενήμερους των προοπτικών και της ανάγκης τους για προπόνηση και βοηθώντας τους ν' αποκτήσουν εμπειρίες επιβάρυνσης. Ο προπονητής πρέπει να είναι ικανός να σχηματίσει μια ευτυχισμένη ομάδα με το απαραίτητο πνεύμα μαχητικότητας, όπου οι αθλητές θα νιώθουν ότι ανήκουν.  Αυτό τον βοηθάει να ξεπερνά τις δυσκολίες και τον παρακινεί σε μεγαλύτερα κατορθώματα.


Πρέπει επίσης να υπάρχει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη μεταξύ του προπονητή και της ομάδας του, που εκφράζεται με στενές προσωπικές επαφές. Ο αθλητής περιμένει από τον προπονητή να διευθύνει τη προπόνηση με ικανότητα, βασισμένος στις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις, ώστε να του δοθεί η δυνατότητα να επιτύχει στις προσωπικές του προσπάθειες. Θέλει μια ξεκάθαρη εκτίμηση της ικανότητας και της δυνατότητάς του. Θέλει να τον φροντίζει ο προπονητής ανεπηρέαστα, να τον βοηθάει και να τον καθοδηγεί. Θέλει να μπορεί να εκφράσει τη γνώμη του ελεύθερα σχετικά με τον προπονητή, και να τον σέβονται για αυτή του τη γνώμη και θέλει ξεκάθαρες αποφάσεις από τον προπονητή. Μια καλή σχέση μεταξύ του προπονητή και του αθλητή έχει θετική επίδραση στην απόδοσή του, στη διάθεσή του προς την ομάδα και κατά τη προπόνηση και κατά τους αγώνες και προάγει την ετοιμότητα του αθλητή να ανταπεξέλθει στη σκληρή προπόνηση.

...συνεχίζεται

Πηγή : ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ - ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
D. HARRE
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο