Νοητική προπόνηση



 

Ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις υπάρχουν στις διανοητικές λειτουργίες των αθλητών που ασχολούνται με τον αγωνιστικό αθλητισμό. Ο αθλητής πρέπει να ενεργεί και να σκέφτεται για τον εαυτό του κατά τη προπόνηση. Στους αγώνες, όπου το επίπεδο της απόδοσης και η ένταση της απόδοσης αυξάνονται σταθερά, θα πρέπει να μπορεί να εφαρμόζει με φαντασία διάφορες ιδέες τακτικής. Πρέπει να βοηθάει στην ανάπτυξη καινούργιων τεχνικών, να σχεδιάζει και ν' αναλύει τη προπονητική του δουλειά κλπ. Για να μπορέσει να τα κάνει όλα αυτά, πρέπει ο αθλητής ν' αναπτύσσει συστηματικά τις νοητικές του λειτουργίες, να βελτιώνει συνέχεια τη θεωρητική του γνώση για την προπόνηση και να μάθει να την εφαρμόζει δημιουργικά στη προπόνηση και τους αγώνες. Έτσι, η νοητική προπόνηση είναι ένα αναπόσπαστο μέρος της αθλητικής προπόνησης.
Άλλες σημαντικές επιδιώξεις της προπόνησης είναι η συστηματική ανάπτυξη της αντοχής στην επιβάρυνση και των λειτουργιών της χαλάρωσης. Αυτά είναι στενά συνδεδεμένα. Από τη μια μεριά, ο αθλητής πρέπει ν' ασκείται με μεγάλη επιβάρυνση για ν' αναπτύξει και να σταθεροποιήσει γρήγορα την αθλητική του απόδοση, ενώ από την άλλη μεριά η επιβάρυνση του φορτίου δε θα πρέπει να είναι υπερβολικά μεγάλη, γιατί δε θα μπορέσει ν' ανταπεξέλθει, δηλαδή, να τη μετατρέψει σε βελτιωμένη απόδοση. Έχοντας αυτό στο νου, ο αθλητής θα πρέπει να προπονείται συστηματικά και σε μια βάση μεγάλης χρονικής διάρκειας, ώστε ν' ανταπεξέλθει στις έντονες επιφορτίσεις.
Για να το πετύχει αυτό, πρέπει ακόμα να χρησιμοποιεί προπονητικές μεθόδους που αναπτύσσουν εκείνες τις λειτουργίες που βοηθούν τον αθλητή ν' αναρρώσει μετά από καταπονητική άσκηση.

Πηγή: ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ - ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ της ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
D. HARRE

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο