Ψυχολογικά χαρακτηριστικά


Προσχολική ηλικία


 
Η προσχολική ηλικία (4 - 7 χρόνια) είναι μια περίοδος ανάπτυξης, στην οποία το παιδί αποκτά όλες τις επιδεξιότητες που χρειάζονται για ν' ανταπεξέλθει ικανοποιητικά με τη δουλειά του σχολείου και το παιχνίδι. Οι αθλοπαιδιές παρέχουν την κύρια ώθηση για την ανάπτυξη των ψυχολογικών λειτουργιών και των σημαντικών αναγκών σχετικά με τη συμπεριφορά και την απόδοση, αφού οι αθλοπαιδιές είναι η πρωταρχική απασχόληση σ' αυτή τη περίοδο ανάπτυξης του παιδιού. Η συμπεριφορά και η εμπειρία χαρακτηρίζονται από ισχυρή συναισθηματικότητα, η οποία ικανοποιείται από μια ταχέα εξέλιξη των διεργασιών της περιγραφικής σκέψης και φαντασίας. Η φαντασία και οι αθλοπαιδιές, όπου όλοι παίζουν ένα συγκεκριμένο ρόλο, συνεισφέρουν ιδιαίτερα στο να βοηθήσουν το παιδί ν' αποκτήσει πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς, τα οποία μιμείται αυθόρμητα μέσα στο περιβάλλον του ή τα οποία αποκτά με τη διδασκαλία. Αυτός ο τύπος των αθλοπαιδιών, όπου το παιδί αγωνίζεται μέσα στο άμεσο περιβάλλον του, το βοηθά αρκετά να ευρύνει τους νοητικούς του ορίζοντες, να σταθεροποιήσει τις κοινωνικές του επαφές και ν' αναπτύξει  τις γνωστικές του διεργασίες, οι οποίες σε μερικούς τομείς αρχίζουν να παίρνουν τη μορφή της αφηρημένης σκέψης.


Είναι δύσκολο να υπερεκτιμήσει κανείς τη σπουδαιότητα των αθλοπαιδιών και όλες τις μορφές της μάθησης και της άσκησης ενός παιχνιδιάρικου χαρακτήρα σ' αυτή τη περίοδο, διότι το παιδί αναπτύσσεται μέσα από το παιχνίδι. Οποιαδήποτε εργασία, που στοχεύει να βοηθήσει στη σωματική και ψυχολογική ανάπτυξή του θα επιδρά στη μορφοποίηση της προσωπικότητας μόνο αν έχει τη μορφή του παιχνιδιού. Πρέπει να ερεθίζει τη φαντασία του παιδιού, να προσαρμόζεται με τη νοητική του ανάπτυξη, ώστε να δίνει στο παιδί μια αίσθηση επιτυχίας και να προσφέρεται με την έννοια των κοινωνικών σχέσεων. Να γιατί η διαδικασία της διδασκαλίας και της καθοδήγησης των νέων αθλητών χρειάζεται να έχει τη μορφή διάφορων τύπων παιχνιδιού που απαιτούν προσοχή και περιόδους χαλάρωσης. Αλλά επίσης χρειάζεται την ανάπτυξη κατευθυνόμενης και συνειδητής πειθαρχίας και της προσαρμογής σε ομαδικές δραστηριότητες.

Πηγή : ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ - ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
D. HARRE

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο